Een Aandachts- en Ademhalingsoefening, 20 juni 2013

ademhalingsoefening

 

Bij deze aandachts- en ademhalingsoefening is het belangrijk is om je aandacht door je lichaam te leiden. Begin zo’n 30 cm boven je kruin en ga  langs alle punten in je lichaam die zich mogen ontspannen tot zo’n 30 cm onder je voetzolen. Haal adem door ontspanning in te ademen en spanning uit te ademen. Lees voordat je begint eerst de onderstaande stappen goed door.

  1. Visualiseer eerst dat jezelf goed met de aarde gegrond bent via je voeten en je wortelchakra (onder je billen) en zo in verbinding staat met de kern van Moeder Aarde.
  2. Visualiseer vervolgens dat via jezelf vanuit je kruin verbindt met het centrum van de kosmos, via je Hogere Zelf.
  3. Centreer je aandacht eerst in het gedeelte bij je hart en houd deze daar gedurende enkele minuten, terwijl je rustig je ademhaalt.
  4. Volg daarna enkele minuten je ademhaling tot zo diep mogelijk in je onderbuik.
  5. Breng vervolgens je aandacht naar het gebied zo’n 30 cm boven je kruin en doe de oefening die hierboven beschreven staat, totdat je alle punten van pijn en stress en alles wat aandacht nodig heeft hebt doorgewerkt.
  6. Adem via deze punten ontspanning in en spanning via je mond weer uit.
  7. Rond weer af met enkele minuten het aandachtig volgen van je ademhaling.
  8. En tenslotte je aandacht in je hartstreek houden terwijl je rustig ademhaalt.
  9. Als je klaar bent bedank jezelf, en iedereen die je bij deze oefening ‘terzijde stond’.

Je kan oefening zittend, liggend of staand doen. Kijk zelf waar jij je prettig bij voelt.

Voor deze oefening mag je gerust wat tijd uitrekken.

Veel succes.

 

 

 

%d bloggers liken dit: